La CUP denuncia l’ús partidista de l’arrossada popular per part del govern municipal

La CUP Sant Cebrià de Vallalta critica el vídeo publicat per l'Ajuntament sobre l'acte dels 10 anys d'agermanament amb Sant Cebrià de Rosselló i l'arrossada popular del passat diumenge. Un vídeo que, en lloc de reivindicar la importància de les voluntàries i voluntaris anònims, posa el focus en les regidores i regidors de l'equip de govern menystenint la feina de les entitats i el voluntariat.

No és d’estranyar. Durant quatre anys ha estat la manera de fer d'aquest equip de govern; ha prioritzat les medalles i la utilització partidista de mitjans suposadament imparcials per sobre dels veritables protagonistes, que en aquest cas eren les germanes i germans de Sant Cebrià de Rosselló. La CUP i altres representants del consistori també van assistir a l’acte, malgrat no ser convidats formalment i no sortir als vídeos. La CUP vol agrair a Txacum, que va amenitzar la jornada amb la seva actuació, i als membres de Protecció Civil, de la brigada municipal i a totes les voluntàries, per participar en una jornada que no seria possible sense la seva implicació.

D'altra banda, la CUP també denuncia que el govern va posar al tríptic de l'arrossada el nom del municipi rossellonès en francès i que l'alcalde, Albert Pla, no va fer cap referència a la prohibició per part de la justícia francesa que s'utilitzi també el català en els plens de quatre municipis nord-catalans. La CUP critica la manca de sensibilitat del govern d'ERC i Junts i mostra el seu suport als municipis nord-catalans que lluiten contra el colonialisme de França per preservar una llengua i una cultura amenaçades de passar per la guillotina simplement per voler expressar-se també en català als seus plens municipals.

Per acabar-ho d'adobar, el govern va posar el nom del municipi rossellonès en francès i no va fer cap referència a la prohibició per part de la justícia francesa que s'utilitzi també el català en els plens de quatre municipis nord-catalans